Troya Müzesi – Çanakkale
0 deneyim
%0Değdi diyenler
%0Değmedi diyenler
Henüz etiketli deneyim yok.
Deneyim bırakmak için giriş yapmalısın.Giriş Yap
Troya Müzesi Fotoğraflar
9
Fotoğraf
Troya Müzesi Videoları
📹 Reels videosu ekle
Troya Müzesi Yol Tarifi / Nasıl Gidilir
Bu bölge için gezi rotalarına bak
Bu yerin bulunduğu şehir veya ilçe için hazırlanmış gezi rotalarını inceleyebilirsin.
Troya Müzesi Açılış Kapanış Saatleri
Pazartesi
08:30 – 20:00
Salı
08:30 – 20:00
Çarşamba
08:30 – 20:00
Perşembe
08:30 – 20:00
Cuma
08:30 – 20:00
Cumartesi
08:30 – 20:00
Pazar
08:30 – 20:00
Troya Müzesi İletişim
Adres
17100 Tevfikiye/Çanakkale Merkez/Çanakkale, Türkiye
Telefon
(0286) 217 67 40
Çanakkale içinde keşfet
Bu bölgedeki kategorilere hızlıca göz atın.
💬 Troya Müzesi Yorumları
Bu yer veya lezzet hakkında deneyimini yazabilir, fotoğraf ekleyerek diğer gezginlere yardımcı olabilirsin.
Yorum yapmak için Giriş yap.
Henüz bir yorum yok.
Google yorumları
Açıkçası Türkiye’de müzecilik adına böyle kaliteli işler görmek beni çok mutlu ediyor. Troy Müzesi hem mimarisiyle hem de anlatım diliyle, hem de çocuklara yönelik aktiviteleri ime gerçekten etkileyiciydi. Çocuklu ailelerin müze deneyimi konusunda biraz daha dikkatli olması gerektiğini düşünüyorum. Zaman zaman oldukça gürültülü ve kontrolsüz bir ortam oluşabiliyor. Ancak buna rağmen inanıyorum ki çocukların küçük yaşta müzeyle buluşması çok kıymetli; bu kültür de zamanla gelişecek. Çünkü toplum olarak hâlâ müze kültürüne tam anlamıyla yakın değiliz. Bunun dışında gerçekten çok emek verilmiş, görülmesi gereken bir müze. Emeği geçen herkesin eline sağlık.
Görülmesi gereken bir müze. Pek çok eser sergilenmekte. Dönemleri hayal edebilmeniz için hologramlı kısımlar var güzeldi. Pek çok eser başka bir müzede sergilenmekte olduğu için aslında biraz hayal kırıklığı yaşadık. Ayrıca pek çok dijital materyal de çalışmıyordu. Üstelik de epey ziyaretçi varken. Akşam kapandıktan sonra çalışması kimsenin işine yaramıyordur; ziyaretçiler varken her alanı aktif kullanıp değerlendirmek gerekiyor. Projeksiyonlar çalıştırılmadı, bazı ekranlar kapalıydı vs gibi… Tuvaletler temizdi Hediyelik eşya kısmı kapsamlıydı fakat fiyatlar abartılı; tüm müzelerde aynı eşyalar aynı fiyat yani bu müzeye özel değil-> eleştirimiz genel. Girşte bilet satışan kısımdaki çalışanlara - antik kente nasıl gidildiğini sordum, ‘ hanımefendi kolay gelsin, antik kente nasıl gidiliyor acaba’ diye—> o kadar bıkkın ve suratsız bir cevap aldım ki. Evet kimse bizi eylemek zorunda değil ama gerçekten bu tepkiler üzüyor. Çünkü çok hoş karşılayan müze çalışanları da var etten kemikten insanlar yani gününüzü güzelleştiriyor iletişim dili/beden dili. Bu küçük eleştiriden sonra yorumumu bitiyorum. Muhakkak gidilir- 700 metre ileride antik kent var zaten. İki yere de müze kart ile giriş yapılıyor. 18 yaş altı ve 65 yaş üstü kişiler telefonlarından qr kod oluşturup bedava giriş yapabiliyorlar
Buralara kadar geldiyseniz bence gidilmesi gereken kesinlikle çok iyi tarih sunan bir müze. Üç kattan oluşuyor o dönemin tarihin en güzel yansıması olan eserleri insanlara sunmuşlar. En üst katında Osmanlı’dan da eserler bulunmakta. Bebekli aileler için uygun asansör mevcut. Tam 200₺ müze kart olanlar için 100₺
Troya ören yerinden çıkartılan eserlerin sergilendiği müze. Müze kart geçerli ve otoparkı mevcut. Otopark sıkıntısı çekmezsiniz. Müzenin en güzel eserinin fotoğrafını da ekledim lahit ile birlikte. Önce ören yerini gezip müzeyi sonra gezmenizi öneririm. 1 saatte müzeyi bitirirsiniz, ben kışın gittim ve ısıtma sistemi yoktu. Müzeyi gezerken resmen donduk diyebilirim. Tek olumsuz eleştirim bu olur
Mimari açıdan ödüllü. Troya şehrini ve çevre uygarlıkları derinlemesine anlatan harika bir müze. Her katta ayrı bir tema var. Asansör mevcut. Müzede interaktif bilgilendirme ekranları ve özellikle çocukların ilgisini çekebilecek ufak soru cevap oyunları var. Her yaştan insanların büyük bir keyifle gezeceğini düşünüyorım. Gezdiğim zaman diliminde bazı eserler yurtdışında yapılacak bir sergiye gönderilmişti. Ayrıca interaktif alanların bazıları çalışmıyordu. Bunlar haricinde bir olumsuzluk görmedim. Müze kart ile giriş yapılabiliyor.