Nemrut Dağı – Adıyaman

Ekleyen: Dodo
Google puanı
Google 4,8
5.530 değerlendirme
0 deneyim
%0Değdi diyenler
%0Değmedi diyenler
Henüz etiketli deneyim yok.

Nemrut Dağı Videoları

📹 Reels videosu ekle

Nemrut Dağı Yol Tarifi / Nasıl Gidilir

🗺️

Bu bölge için gezi rotalarına bak

Bu yerin bulunduğu şehir veya ilçe için hazırlanmış gezi rotalarını inceleyebilirsin.

🔥
Bu şehirde öne çıkan rota Rota – Adıyaman
❤️ 2 favori Rota Başlatıcısı Rota Başlatıcısı
Rotayı Gör

📍 Nemrut Dağı Hakkında / Neler Var?

Nemrut Dağı Harabeleri, Adıyaman’ın Kahta İlçesi sınırları içerisinde yer almaktadır. Kommagene Kralı I. Antiochos’un 2.206 metre yükseklikte Nemrut Dağı eteklerinde tanrılara ve atalara şükranlarını göstermek için yaptırdığı mezarlar ve anıtsal heykeller Helenistik Dönem’in en görkemli kalıntılarından biridir. Anıtsal heykeller doğu, batı ve kuzey teraslarına yayılmıştır. İyi korunmuş dev heykeller kireç taşı ve kumtaşı bloklardan yapılmıştır ve 8-10 metre yüksekliğindedir.

Adıyaman içinde keşfet Bu bölgedeki kategorilere hızlıca göz atın.

💬 Nemrut Dağı Yorumları

✍️

Bu yer veya lezzet hakkında deneyimini yazabilir, fotoğraf ekleyerek diğer gezginlere yardımcı olabilirsin.

Henüz bir yorum yok.

Google yorumları

Google Maps kaynaklı yorumlar
Google 4,8
5.530 değerlendirme
Murat Vural
Murat Vural 3 hafta önce

Güneşin doğuşunu veya batışını izlemek için gidilecek yerlerden biri. Haziran ayında üşüyebilirsiniz ona göre hazırlıklı gidin. Sıcak çay ve battaniye hayat kurtarabilir. Araçla bir yere kadar gittikten sonra ortalama 800 metre kadar dağa çıkmanız gerekiyor. Yol biraz yorucu ama vardığınız an bütün yorgunluk taş heykellerin arasında eriyip gidiyor. Maalesef bazı kesim sadece güneşin doğuşunu gördükten sonra dağdan ayrılıyor. Bunu yapmak için Nemrut’a çıkmanıza gerek yok. Herhangi bir dağ da yeterli. Güneşi doğurduktan sonra heykellerin sessiz tarihi arasında kısa bir süre de olsa kaybolmayı hissedin. Tarih, rüzgâr ve gökyüzü aynı masada oturuyor aslında… Önemli uyarı: Aracınızın balatalarına dikkat edin :)

SULTAN
SULTAN 2 hafta önce

Kaç basamak çıktık hatırlamıyorum,çık çık bitmiyor. Havası çok soğuk . Kar var mayıs sonunda bile. Montlarla bile üşüdük. Gidecekler kesinlikle mont ve spor ayakkabısı giymeli. Ama zirveye çıkınca unutuyorsunuz çıktığınız merdivenleri. Çıkarken yavru bir tilki ile karşılaştık, aç kalmış sanırım , insanları görünce biraz ürktü. Çok rüzgarlı ve soğuk ona göre giyinmekte fayda var. Müze kart geçerli, sıra beklememek için önceden alın müze kartınızı

ali cihan erdinç
ali cihan erdinç 2 hafta önce

Türkiye'nin tüm heryerini gezen bir gezgin olarak Nemrut dağı beni hayal kırıklığına uğrattı.Geç Hitit,Seleukos-Bergama-Roma gibi dönemlerden geçen,Seleukos'tan bağımsızlığını ilan eden Komagene krallığının 4 büyük şehrinden biridir.Perre antik kenti gibi.Çıkış mayıs ayında çok zordu,çok soğuktu,yaklaşık 20 katlı apartman çıkmak gibi olması bir yana 1 km yokuşun ilk400 mt sonrası ahşap merdivenler bitti,kaygan taşlı,tehlikeli çile yolu başladı.Heykeller çok ama çok iri değillerdi.Geç Hitit taş oymacılığı izleri vardı.Mucize hiç yoktu.Bugün bile bir heykeltraş 1 keski ile 1 ayda yapar.Mucize olan Zeugma mozaik müzesindeki mozaiklerdi.Nemrut'a 50 yaş üstü gitmesin.

Hakan Reis
Hakan Reis bir ay önce

Nemrut her yere uzak ama bir şekilde muhakkak ziyaret edilmesi gereken bir mekan ben Diyarbakı'dan günübirlik gittim sıkıntı olmadı. Ziyaretçi karşılama merkezi sonrası araba ile 5 dakikalık bir yol sonra da 20-30 dakika civarı bir tırmanma var doğu yakası heykelleri daha iyi durumda batı yakasında ise manzara ve güneşin batışı çok güzel. Mayıs ayında bile batı terasındaki eserler kar altındaydı önce doğu sonra batı kanadına geçerseniz daha rahat bir rota olur. Kesinlikle görülmesi gereken bir yer kahta güneş batışı diye bakarsanız tam saatini de denk getirebilirsiniz günbatımı için.

Jennet Pekshen
Jennet Pekshen 2 hafta önce

Değişik güzel bir turistik yer. 10 yıldır türkiyedeyim, ilk defa doğu tarafına gittim beğendim, çok kalabalıktı ama dağa çıkarken yürüyerek çıkmak gerekiyor çok tehlikeli keşke merdivenlere tutunma yapsalardı taşlar çok kaygan biz mayıs sonuna gitmemize rağmen dağda kar vardı inişte zor indik.